PREZENTARE GENERALA A BISERICII CRESTINE ADVENTISTE
DE ZIUA A SAPTEA
CONTEXTUL
APARITIEI BISERICII
CE
ÎNSEAMNA ACEST NUME?
CONTEXTUL
APARITIEI BISERICII
Primii ani ai secolului XIX sunt
ani frãmântati din punct de vedere ideologic. Revolutia francezã,
al cãrei slogan a fost "fãrã Dumnezeu", conduce în
curând la aparitia rationalismului si a filosofiilor alternative
noncrestine, la psihologia lui Freud - care îl are în centru
nu pe Dumnezeu, ci pe om. Apare cartea lui Darwin "Originea speciilor",
ca alternativã pseudo-stiintificã la creationismul crestin,
considerat deja demodat. Biblia este consideratã o carte prea veche
pentru niste vremuri asa de noi. Voltaire sustinuse cã în
50 de ani Biblia va fi o carte de arhivã. In contextul acesta, un
grup de credinciosi cu respect fatã de Dumnezeu si cu teamã
sfântã în suflet, se apleacã asupra studiului
profund al Sfintelor Scripturi (Biblia). Ei înteleg fãgãduinta
revenirii lui Isus Hristos în curând si în inima lor
se aprinde speranta. Ei vãd cã mântuirea este darul
lui Dumnezeu, prin jertfa de pe cruce a Fiului lui Dumnezeu. Ei descoperã
cã avem un Singur Mare Preot care mijloceste pentru om în
ceruri - Isus Hristos. Ei sunt cei care au pus bazele Bisericii Crestine
Adventiste de Ziua a Saptea.
CE INSEAMNA
ACEST NUME?
1.O
Bisericã crestinã
În primul rând, Biserica
Crestinã Adventistã de Ziua a Saptea este o
bisericã crestinã. Increderea
în Fiul lui Dumnezeu ca singur Domn si Mântuitor, crucificat
si înviat, este fundamentul mãrturisirii de credintã.
Aceasta îi conferã un caracter profund hristocentric, Isus
Hristos fiind centrul vietii si activitãtii credinciosilor. "N-am
avut de gând sã stiu între voi altceva decât pe
Isus Hristos si pe El rãstignit." (1 Corinteni 2:2).
2.O
bisericã evanghelicã
In al doilea rând, Biserica
Crestinã Adventistã de Ziua a Saptea este o
bisericã evanghelicã. La baza
convingerilor religioase se aflã Cuvântul lui Dumnezeu - Biblia
sau Sfânta Scripturã - singura sursã normativã
de credintã si dogmã (doctrinã). Acest aspect se aflã
pe linia strãvechiului principiu protestant "Sola Scriptura" - adicã
"Biblia si numai Biblia". In Biblie descoperim sursa mântuirii noastre,
care ne este oferitã în dar, prin credinta în jertfa
mântuitoare pe cruce a Domnului Isus Hristos. "Cercetati Scripturile,
pentru cã socotiti cã în ele aveti viata vesnicã,
dar tocmai ele mãrturisesc despre Mine (Isus Hristos)" (Ioan 5:39)
3.O
bisericã asteptãtoare a fãgãduintei lui Isus
Hristos, cã El se întoarce
Apoi , Biserica Crestinã
Adventistã de Ziua a Saptea este o
bisericã asteptãtoare a revenirii Domnului Isus Hristos.
Acesta este liantul care uneste pe membrii Bisericii Adventiste din toatã
lumea. Acesta este rãspunsul lui Dumnezeu la nevoile unui Pãmânt
obosit si bolnav. Isus Hristos se întoarce! "Si dupã ce Mã
voi duce si vã voi pregãti un loc, Mã voi întoarce
si vã voi lua cu Mine, ca acolo unde sunt Eu sã fiti si voi.
(Ioan 14:3). Chiar numele bisericii descoperã aceastã sperantã
specificã. Astfel cuvântul adventist derivã
de la latinescul advenio care înseamnã venire (advento
- a se apropia). A fi adventist înseamnã a fi un asteptãtor
activ, militant al apropiatei revenirii fãgãduite de Mântuitorul
nostru Isus Hristos.
4.O
bisericã care sustine acceptarea integralã a autoritãtii
Scripturilor
Nu în ultimul rând,
Biserica Crestinã Adventistã de Ziua a Saptea este o
bisericã care sustine acceptarea integralã a Cuvântului
lui Dumnezeu, care trebuie respectat si ascultat,
fãrã modificãri, fãrã a scoate sau a
adãuga ceva la Revelatia divinã. Biserica Adventistã
sustine, de asemeni, obligativitatea pãzirii Legii lui Dumnezeu
(cele 10 porunci) în integritatea ei, ca fundament al unei morale
crestine sãnãtoase.
De aceea Biserica este de
Ziua a Saptea , pentru cã în
Legea lui Dumnezeu, porunca a IV-a desemneazã obligativitatea pãzirii
Sabatului zilei a 7-a (Sâmbãta), ca zi de odihnã binecuvântatã
si sfintitã de Dumnezeu încã de la Creatiune. (Geneza
2:1-3). Niciodatã nu a fost desfiintatã vreo poruncã
din Lege. Domnul Isus Hristos însusi a spus: "Sã nu credeti
cã am venit sã stric Legea sau Proorocii; am venit nu sã
stric ci sã împlinesc." (Matei 5:17). Odihna Sabatului este
rãspunsul lui Dumnezeu la nevoia acutã a omului de odihnã,
în mijlocul unei lumi stressate si stressante, este binecuvântarea
pe care El este gata sã o ofere astãzi.